Noua generatie Hyundai Elantra.Curajul extrem

Achizitioneaza modelul prin finantarea de la Tiriac Leasing si bucura-te de cel mai avantajos parteneriat: 3 revizii cadou, 6 luni Casco gratuit si dobanda preferentiala

Afla mai multe

Editie Speciala Discovery Sport33.900 Euro + TVA

FINANTARE PREFERENTIALA PRIN TIRIAC LEASING. DOBANDA 0% PENTRU FINANTARI PE UN AN CU AVANS 10%, DAE 8,65%.

Afla mai multe
Tiriac Leasing

Tiriac Leasing Intrebari Frecvente

Intrebari frecvente

  • In ce conditii se obtine in cel mai scurt timp finantarea solicitata la Tiriac Leasing?

    Pentru a putea beneficia de o solutionare rapida a cererii de finantare, este necesar sa ne pui la dispozitie un dosar complet, continand toate documentele solicitate.

    De asemenea, in cazul in care doresti finantare pentru achizitie de autovehicule ai la dispozitie cele 2 produse cu aprobare simplificata: finantare rapida si finantare start-up.

  • Este necesar sa obtin o imputernicire din partea firmei de leasing daca doresc sa utilizez obiectul contractului in afara teritoriului Romaniei si cum procedez in acest caz?

    Societatea de leasing este proprietarul bunului pana la momentul achitarii integrale a obligatiilor de plata si efectuarea transferului proprietatii. Ca urmare, este necesara obtinerea unui mandat in vederea utilizarii bunului in afara teritorului Romaniei.  Pentru obtinerea acestui mandat, iti punem la dispozitie 2 variante:

    • Emiterea mandatului direct de catre tine, din cadrul paginii Acces cont client a site-ului nostru. Accesand contul tau vei gasi formularul necesar in cadrul sectiunii “Documente Tiparibile > Imputernicire iesire din tara. 
    • Emiterea mandatului de catre reprezentantii serviciului de secretariat al societatii noastre, in baza unui formular dedicat, semnat si stampilat de catre reprezentantul legal al utilizatorului persoana juridica / semnat de catre utilizatorul persoana fizica. In situatia in care optaezi pentru emiterea mandatului de catre reprezentantii societatii noastre, se va percepe o taxa ce  urmeaza a va fi facturata impreuna cu urmatoarea rata de leasing, valoarea acesteia fiind mentionata in cadrul formularului de solicitare.

    Nota: Mandatul se elibereaza, sub rezerva achitarii la zi a facturilor emise si scadente pana la data solicitarii, in baza.

  • Pentru ce perioada se poate emite mandatul de utilizare a bunului in afara teritoriului Romaniei?

    Mandatul de utilizare a bunului in afara teritoriului Romaniei se emite pentru un interval de 90 de zile calendaristice incepand cu data curenta.

  • Cum platesc asigurarea CASCO si cand?

    La emiterea contractului de leasing poti opta pentru includerea ratelor de asiguare casco in scadentarul contractului sau pentru achitarea primelor de asigurare direct in contul asiguratorului.

    • Daca ai optat pentru asigurare inclusa in contractul de leasing, contravaloarea primelor de asigurare se vor regasi in facturile de leasing. Incepand cu ianuarie 2014, facturarea primelor de asigurare nu este purtatoare de TVA.
    • Daca ai optat pentru asigurare exclusa din contractul de leasing, veti achita primele de asigurare direct in contul societatii de asigurare, conform deconturilor transmise de Tiriac Leasing IFN S.A. prin e-mail si prin posta.
    • Decontul de prima trebuie achitat, in termenul mentionat, intr-unul din conturile asiguratorului mentionate in cadrul acestuia.
    • Pentru confirmarea achitarii primei de asigurare, te rugam sa trimiti dovada platii prin e-mail, la adresa asigurari@tiriacleasing.ro sau prin fax, la numarul 021.206.26.58.
  • De ce platesc in fiecare an prima de asigurare constanta desi valoarea masinii scade?

    In cazul contractelor de leasing, polita CASCO se emite avand la baza o cota de prima fixa, aplicata la valoarea bunului din primul an de leasing. Aceasta cota, este o cota medie, negociata cu asiguratorii si redusa in functie de perioada de leasing. De asemenea, pe perioada leasingului nu se tine cont de rata daunei din anii anteriori de asigurare, iar prima de asigurare nu se majoreaza in functie de aceasta.

  • De ce scade valoarea asigurata?

    Valoarea asigurata a bunului scade anual, proportional cu cresterea vechimii acesteia, in conformitate cu grila de uzura agreata de societatea de asigurare.

  • Cat timp beneficiez de asigurarea CASCO?

    Polita CASCO se emite se incheie pentru intreaga perioada de leasing plus o luna, dar cel putin pana la incasarea integrala a valorii reziduale de catre locator.

  • Ce este inspectia de risc si cand trebuie efectuata?

    Inspectia de risc reprezinta verificarea autovehiculului de catre asigurator si consta in efectuarea de poze care sa ateste aspectul exterior si interior al acestuia, urmata de completarea chestionarului de inspectie de catre inspectorul de asigurare si agreerea acestuia de utilizator. Inspectia de risc este obligatoriu a fi efectuata in urmatoarele cazuri:

    • daca la livrare, autovehiculul este unul rulat (second hand);
    • daca livrarea s-a facut in conditii ex works;
    • daca pe perioada valabilitatii politei, asiguratul a intarziat cu efectuarea platii primelor de asigurare, ajungand in situatia ca polita sa fie iesita din valabilitate.

    Orice avarii constatate la efectuarea inspectiei de risc nu vor fi despagubite de asigurator.

  • Cum trebuie sa procedez la plecarea in strainatate pentru ca masina sa ramana asigurata CASCO?

    La plecarea in strainatate ai nevoie de Carte Verde si extindere CASCO. In cazul in care atat polita RCA cat si Carte Verde sunt emise de aceeasi societate de asigurare la care s-a incheiat si polita CASCO, extinderea valabilitatii celei din urma in strainatate este gratuita, in aria de acoperire a documentului Carte Verde. In situatia in care ai incheiat polita RCA la alt asigurator decat cel ales pentru CASCO, sau tara de destinatie / tarile tranzitate nu sunt acoperite prin Cartea Verde, va trebui sa achiti o prima suplimentara pentru extinderea valabilitatii in strainatate, la orice sucursala/agentie a asiguratorului CASCO. 

  • Cine emite polita RCA?

    Asigurarea RCA va fi incheiata de LOCATOR, contravaloarea acesteia  urmand a se  factura impreuna cu urmatoarea rata de leasing care survine momentului  incheierii asigurarii.

    • La livrarea masinii, dealerul va inmaneaza o copie a politei RCA, originalul urmand a se transmite prin curierat rapid impreuna cu actele autovehiculului.
    • Asigurarea RCA se reinnoieste anual si vi se transmite in original prin curier rapid.
  • Pe ce perioada se poate incheia asigurarea de raspundere civila?

    Asigurarea obligatorie RCA se incheie pe perioada determinata, anual ori semestrial, pentru vehiculele inmatriculate ori inregistrate, dupa caz.

  • Cand intra in valabilitate polita RCA?

    Polita intra in valabilitate in ziua imediat urmatoare zilei de emitere. Prin exceptie pentru autovehiculele noi, data intrarii in valabilitate a politei RCA poate fi  identica cu data emiterii asigurarii.

  • Se poate anula polita RCA?

    Polita RCA intrata in valabilitate nu poate fi anulata. 

  • Cand incep sa achit ratele de leasing?

    Incepand cu luna urmatoare celei in care s-a efectuat plata integrala catre furnizor sau a avut loc livrarea bunului, oricare dintre situatii intervine prima, contractul de leasing intra in derulare, urmand a fi facturate ratele de leasing precum si costurile adiacente prevazute in contractul de leasing.

    • in situatia in care plata integrala catre furnizor / livrarea s-a efectuat in perioada 01-15 ale lunii: scadenta ratelor de leasing este in prima zi lucratoare a lunii;
    • in situatia in care plata integrala catre furnizor / livrarea s-a efectuat in perioada 16-31 ale lunii: scadenta ratelor de leasing este in data de 15 a lunii.
  • Ce se intampla daca termenul de valabilitate ale politei RCA depaseste contractul de leasing? Pot beneficia in continuare de polita RCA?

    Raspunderea asiguratorului inceteaza la ora 24:00 a ultimei zile de valabilitate inscrise in polita de asigurare sau, anterior acestei date, in momentul radierii din evidenta circulatiei sau al transmiterii dreptului de proprietate al vehiculului, mentionat in documentele emise de autoritatea de inmatriculare/inregistrare.

  • Am vandut autovehiculul altei persoane decat utilizatorul din polita RCA. Imi pot recupera prima pentru perioada neconsumata?

    Prima de asigurare aferenta perioadei de asigurare de la data instrainarii bunului catre alta persoana  pana la expirare, se va restitui de catre Asigurator, in urma unor calcule prestabilite, direct catre utilizatorul mentionat in cadrul RCA-ului  in urmatoarele conditii:

    • Se prezinta unul din urmatoarele documente: dovada ca s-a radiat bunul / fisa de inmatriculare cu stampilele autoritatilor / factura de vanzare-cumparare (in cazul persoanelor juridice) /contract de vanzare - cumparare;
    • Se prezinta o imputernicire de la societatea de leasing (asigurat);
    • Nu au fost inregistrat daune in cadrul politei RCA in cauza;
    • Se preda in original polita RCA catre societatea de asigurare.
  • Ce inseamna emitere electronica a politei RCA si ce implicatii exista?

    Politele RCA se emit direct din portalul asiguratorilor ceea ce presupune inregistrarea si stocarea datelor inscrise in polita de asigurare in sistemul informatic al societatii de asigurare emitente. Incepand cu 01.01.2010 Autoritatea de Supraveghere Financiară pune la dispozitie o baza de date cu asigurarile obligatorii de raspundere civila auto (RCA) incheiate pe teritoriul Romaniei – CEDAM. La emiterea asigurarii RCA va fi interogata si baza CEDAM, unde sunt stocate datele privind daunalitatea pe fiecare bun asigurat. Aceste date sunt bazate pe informatiile transmise de Asiguratori catre CEDAM.

  • Cum pot verifica daca un vehicul este asigurat?

    Verificarea existentei unei polite RCA valabile se poate efectua prin interogarea bazei de date CEDAM (baza comuna a societatilor de asigurare si a Politiei Romane,), accesand adresa de internet cedam.csa-isc.ro. Verificarea se poate realiza in functie de numarul de inmatriculare sau de seria de sasiu a autovehicului.

  • Care este procedura de urmat in caz de dauna (avarie sau furt)?

    Avizarea daunei la asigurator se face imediat dupa producerea acesteia sau imediat ce ai luat la cunostinta de producerea acesteia. Avizarea se poate face prin telefon la Call Center daune al societatii de asigurare / on line pe site-ul asiguratorului / la centrul de daune al acestuia si presupune furnizarea informatiilor despre eveniment.

    In cazul furturilor (atat partiale cat si totale), este obligatorie declararea acestora la Sectia de Politie in raza careia s-a constatat disparitia bunului, apeland la serviciul de urgenta 112, in maxim 24 de ore de la data constatarii disparitiei. Tot in maxim 24 de ore de la data avizarii la Politie, este necesara avizarea furtului si la asigurator.

  • Care sunt actele necesare de la Tiriac Leasing pentru deschidrea dosarului de dauna?

    In vederea deschiderii dosarului de dauna, ai nevoie de:

    • Copie asigurare CASCO;
    • Delegatie deschidere dosar de dauna.
  • Cum pot obtine imputernicirea pentru deschiderea dosarului de dauna?

    Pentru obtinerea delegatiei pentru deschiderea dosarului de dauna iti punem la dispozitie 2 variante:

    • Emiterea delegatiei de dauna direct de catre tine, din cadrul paginii Acces cont client  a site-ului nostru. Accesandu-ti contul, vei gasi formularul necesar in cadrul sectiunii  “Documente Tiparibile > Delegatie dauna”.
    • Emiterea delegatiei de dauna direct de catre un consultant asigurari, in baza solicitarii (Formulare utile) tale scrise. In situatia in care optezi pentru emiterea delegatiei de deschidere a dosarului de dauna de catre un consultant asigurari, se va percepe o taxa ce urmeaza a va fi facturata impreuna cu urmatoarea rata de leasing, valoarea acesteia fiind mentionata in cadrul formularului de solicitare. 
  • Unde se deschide dosarul de dauna cand vinovat in producerea accidentului este un tert asigurat cu RCA?

    Poti deschide dosar de dauna direct la societatea de asigurare emitenta a RCA-ului apartinand  persoanei  responsabila pentru producerea accidentului sau la societatea de asigurare emitenta a politei CASCO care, ulterior, va face regres catre societatea emitenta a politei RCA. In aceasta situatie, polita CASCO nu va fi afectata de rata daunei generata de dosarul deschis cu regres.

  • Ce se intampla daca persoana responsabila de producerea accidentului nu face dovada existentei unei asigurari RCA valabile la data aparitiei unui eveniment?

    In situatia în care persoana responsabila de producerea daunei nu detine o asigurare obligatorie RCA valabila la data producerii accidentului, iti recomandam sa te adresezi Fondului de Protectie a Victimelor Strazii, fond care este administrat de Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din Romania .  Din acest fond se acorda despagubiri tertului prejudiciat printr-un accident auto in care autovehiculul, respectiv tramvaiul, nu este asigurat RCA (caz în care se acopera atat daunele materiale, cat si vatamarile corporale, urmand ca Fondul sa isi recupereze banii de la persoana vinovata) sau in cazul în care autorul a ramas neidentificat (caz in care fondul acopera numai vatamarile corporale). Existenta unui RCA valabil la o anumita data se poate verifica prin interogarea bazei CEDAM.

  • Unde pot sa repar obiectul contractului de leasing care a suferit o dauna ce urmeaza a fi despagubita?

    Autovehiculul mai sus mentionat va fi reparat intr-o unitate service agreata de producator, conditie pentru mentinerea garantiei vehicolului oferita de producator.
    Reparatia se poate efectua intr-unul din service-urile partenere ale societatii de asigurare cu care acesta are decontare directa. Asiguratorul va achita contravaloarea reparatiei direct catre unitatea service, mai putin fransiza prevazuta in contractul de asigurare.

  • Ce se intampla in cazul unei daune totale sau a furtului bunurilor ce fac obiectul contractului de leasing?

    In cazul in care are loc unul dintre aceste evenimente, dupa efectuarea formalitatilor legale cu privire la deschiderea dosarului de dauna, constatarea evenimentului si incadrarea avariei/furtului in categoria daunei totale din avarii/furt , asiguratorul transmite catre societatea de leasing adresa de dauna toala care va contine calculul si stabilirea sumei despagubite. Tiriac Leasing IFN S.A. va transmite cererea de despagubire catre asigurator si in urma incasarii despagubirii se procedeaza la inchiderea contractului de leasing ( Finalizare leasing).

  • Ce se intampla in cazul unei daune totale sau a furtului bunurilor ce fac obiectul contractului de leasing?

    In cazul in care are loc unul dintre aceste evenimente, dupa efectuarea formalitatilor legale cu privire la deschiderea dosarului de dauna, constatarea evenimentului si incadrarea avariei/furtului in categoria daunei totale din avarii/furt , asiguratorul transmite catre societatea de leasing adresa de dauna toala care va contine calculul pentru stabilirea sumei despagubite. Tiriac Leasing IFN S.A. va transmite cererea de despagubire catre asigurator si in urma incasarii despagubirii se procedeaza la inchiderea contractului de leasing.

  • Care este scadenta ratelor de leasing si termenul de plata al facturilor?

    Cu exceptia cazurilor in care contractul de leasing prevede altfel, ratele sunt scadente lunar, termenul de plata al facturilor este de maximum 10 zile lucratoare de la data scadenta a obligatiei contractuale pentru care au fost emise, prevazute in contractul de leasing.

  • In ce situatii trebuie achitat timbrul de mediu la inmatricularea vehiculului ce face obiectul contractului de leasing?

    Timbrul de mediu este datorat in urmatoarele situatii:

    • Autovehicule noi / rulate, care nu au mai fost inmatriculate in Romania – timbrul de mediu se achita la momentul primei inmatricularii in Romania;
    • In cazul autovehiculule inmatriculate in Romania, dar pentru care nu a fost achitat taxa speciala / taxa pe poluare pentru autovehicule potrivit reglementarilor legale in vigoare la momentul inmatricularii – timbrul de mediu se achita la momentul transcrierii dreptului de proprietate.
  • In ce conditii se obtine in cel mai scurt timp finantarea solicitata la Tiriac Leasing?

    Pentru a putea beneficia de o solutionare rapida a cererii de finantare, este necesar sa ne pui la dispozitie un dosar complet, continand toate documentele solicitate.

    De asemenea, in cazul in care doresti finantare pentru achizitie de autovehicule ai la dispozitie cele 2 produse cu aprobare simplificata: finantare rapida si finantare start-up.

  • Cum procedez pentru a obtine un duplicat pentru o placuta de inmatriculare?

    In vederea obtinerii unui duplicat al unei placute de inmatriculare, este necesar sa ne transmiti o solicitare scrisa, insotita de dovada obtinuta de la Politie in care se mentioneaza pierderea placutei (in original) sau de o declaratie notariala pe proprie raspundere in acest sens (in original).

  • In ce conditii pot obtine finantare pentru o firma nou infiintata?

    Firmele nou infiintate sunt acceptate la finantare de catre Tiriac Leasing. In cazul in care se doreste finantare pentru achizitia unui autoturism nou ai la dispozitie produsul finantare start-up. In cazul finantarii pentru alte bunuri sau in cazul in care se doreste un avans mai mic, se poate accepta depunerea unor garantii suplimentare. Garantiile acceptate pot fi de tipul: garantare de catre un tert prin contract de fidejusiune, scrisoare de garantie bancara, bilete la ordin avizate de banca, contract de ipoteca sau gaj fara deposedare.

  • Cum pot recupera un certificat de inmatriculare retinut de catre Politie?

    In vederea ridicarii de la Politie a certificatului de inmatriculare retinut, este necesar sa ne transmiti o solicitare scrisa, insotita de urmatoarele documente: dovada de la Politie care atesta remedierea cauzei care a determinat retinerea certificatului, copia procesului verbal, precum si copia chitantei cu care s-a achitat amenda respectiva.

  • Ce fac cand ma apropii de incheierea contractului de leasing?

    Pentru a facilita demersurile aferente finalizarii contractului de leasing si efecturii trasnsferului de proprietate, cu aproximativ 45 de zile inainte de scadenta ultimei rate de leasing vei primi o instiintare prin care ti se vor comunica informatii utile cu privire la optiunile pe care le ai la finalizarea contractului (achitarea integrala si efectuarea transferului de proprietate / prelungirea perioadei de leasing / cedarea contractului de leasing catre un tert), precum si cu privire la transferul proprietatii.

    Etapele perfectarii formalitatilor aferente transferului de proprietate sunt urmatoarele:

    • Achitarea valorii reziduale si a tuturor celorlalte obligatii de plata care decurg din cadrul contractului de leasing;
    • Transmiterea catre societatea noastra Tiriac Leasing (in cazul in care obiectul finantat este un vehicul inamatriculabil) a certificatului in vederea inscrierii mentiunii cu privire la transferul de proprietate;
    • Transmiterea catre client a facturii fiscale care atesta transferul proprietatii, insotita de setul de documente necesare in vederea reinmatricularii bunului (in situatia in care obiectul finantat este un vehicul inmatriculabil).
  • Cand se emite factura de valoare reziduala in cazul inchiderii la termen a contractului de leasing?

    Factura de valoare reziduala, care va include si cheltuielile efectuate de catre Locator in vederea inchiderii contractului, va fi emisa in termen de 10 zile de la data emiterii facturii fiscal aferente ultimei rate de leasing.

  • Ce documente primesc la momentul efectuarii transferului de proprietate?

    In urma efectuarii transferului de proprietate, iti vom transmite urmatoarele documente: 

    • Factura fiscala aferenta valorii reziduale in original;
    • Cartea de identitate a vehiculului in original (in cazul in care obiectul finantat a fost un vehicul inmatriculabil);
    • Certificatul de inmatriculare cu mentiunea “instrainat catre…”;
    • Certificatul de atestare fiscal, emis de catre organul fiscal pe raza caruia isi are sediul societatea noastra;
    • Fisa de inmatriculare/radiere, stampilata si semnata in original de catre societatea noastra;
    • Copie a ordinului de plata in baza caruia s-a achitat timbru de mediu/taxa de poluare, cu ocazia inmatricularii bunului - daca a fost cazul;
    • Biletele la ordin predate la semnarea contractului de leasing si neutilizate pe parcursul derularii contractului (dupa caz).
  • Pot rambursa anticipat integral finantarea acordata?

    Pe parcursul derularii contractului de leasing, pe baza unei solicitari scrise, ai posibilitatea sa rambursezi integral anticipat finantarea acordata. Conform legislatiei in vigoare, rambursarea integrala a finantarii in mod anticipat este posibila doar dupa implinirea unui termen minim de 12 luni de la data la care ai intrat in posesia obiectului de leasing (in conformitate cu prevederile O.G. 51/1997 republicata in 2000, durata minima a unui contract de leasing este de 12 luni).

  • Pot ceda contractul de leasing la valoarea reziduala?

    Novarea utilizatorului in cadrul contractului de leasing este posibila in orice moment al derularii contractului, pana la momentul transferului de proprietate.

  • In caz de dauna totala cum se incheie contractul de leasing?

    In situatia constatarii de catre societatea de asigurare a furtului total sau a distrugerii totale a bunului finantat, in functie de indeplinirea sau nu a conditiilor necesare pentru acordarea despagubirii:

    • In cazul in care sunt indeplinite conditiile de acordare a despagubirii: se va continua facturarea la termen a obligatiilor contractuale pana la momentul creditarii contului societatii companiei noastre cu contravaloarea despagubirii acordate de catre societatea de asigurare. Dupa incasarea acestei sume, societatea noastra va proceda la inchiderea anticipata a contractului, urmand a retine din despagubirea acordata valoarea facturilor neachitate in acel moment, capitalul ramas de facturat precum si toate celelalte obligatii de plata aferente inchiderii contractului.
    • In situatia in care incasarile depasesc costurile aferente inchiderii contractului, diferenta rezultata va este pusa la dispozitie, in caz contrar, urmand sa achiti diferenta.
    • In cazul in care nu sunt indeplinite conditiile de acordare a despagubirii: ai obligatia de a inchide anticipat contractul de leasing in termen de 15 zile de la respingerea dosarului de dauna de catre societatea de asigurare.
  • Modalitati de plata a facturilor

     

    • PRIN TRANSFER BANCAR: Poti achita cu Ordin de Plata in contul si banca indicate in factura. IMPORTANT - Completeaza pe Ordinul de Plata informatii despre numarul facturii fiscale platite sau numarul contractului, iar in situatia in care plata facturii tale va fi efectuata de catre un tert, suplimentar acesta va instiinta in scris compania Tiriac Leasing , in vederea alocarii sumei achitate.
    • IN NUMERAR: Poti plati in numerar la casieria sediului central din Calea Giulesti nr. 8D, sector 6, Bucuresti sau prin depunere la banca, in contul Tiriac Leasing.
  • Am posibilitatea sa dau in folosinta unui tert bunurile ce fac obiectul contractului de leasing?

    Acest lucru este posibil doar cu acordul prealabil al societatii noastre. Acordul se va elibera in baza unei solicitari scrise, in care se vor precizeaza datele de identificare ale tertului, care urmeaza sa preia bunul in folosinta si care va fi insotita de o copie dupa actul de identitate/CUI-ul persoanei fizice/juridice care va folosi bunul.

    Societatea noastra isi rezerva dreptul de a nu elibera acordul in situatia in care nu ai platite la zi toate facturile emise sau nu agreeaza persoana fizica/juridica catre care se doreste a se transmite folosinta bunului. Utilizatorul ramane tinut raspunzator de indeplinirea tuturor obligatiilor ce ii revin conform contractului, privind utilizarea si protejarea bunului, precum si plata ratelor de leasing.

  • Pot achita mai multe rate cumulate sau capital in avans?

    Pe parcursul derularii contractului de leasing, pe baza unei solicitari scrise, ai posibilitatea sa achiti in avans mai multe rate sau o parte din capital. 

    In situatia in care doresti achitarea in avans a unor rate de leasing, nu se va proceda la modificarea contractului de leasing, facturarea ratelor de leasing urmand a fi reluata incepand cu urmatoarea scadenta care survine ultimei scadente pentru care s-a emis in avans factura. 

    In situatia in care doresti achitarea in avans a unei parti de capital, se va proceda la recalcularea in mod corespunzator a dobanzii, fara a fi modificate scadentele ulterioare si perioada de leasing.

  • In situatia in care nu primesc factura se prelungeste termenul de plata?

    Termenul de plata al facturilor nu este influentat de primirea sau nu a acestora, facturile trebuind achitate in termenul prevazut in contract.

  • Se pot aduce modificari contractului de leasing semnat?

    Contractele de leasing pot fi modificate prin intermediul actelor aditionale, in urma unei solicitari efectuate de catre reprezentantul legal al utilizatorului persoana juridica/utilizatorul persoana fizica sau persoana fizica autorizata. Solicitarile de modificare a contractelor de leasing se transmit finantatorului in scris, prin intermediul formularelor tipizate puse la dispozitia clientilor.

    Taxa aferenta emiterii actelor aditionale la contractele de leasing poate varia, in functie de natura serviciului prestat si este in conformitate cu tarifele practicate de societate la momentul prestarii serviciului respectiv.

  • Pot sa esalonez valoarea reziduala si sa prelungesc perioada de leasing?

    Esalonarea valorii reziduale a bunului ce face obiectul contractului de leasing este posibila in situatia in care, in urma prelungirii perioadei de leasing, vechimea bunului nu ar depasi 7 ani la finele perioadei de leasing astfel prelungita, aprobarea putand fi obtinuta in baza actualizarii dosarului de finantare si efectuarea unei noi analize de risc. 

  • Am schimbat datele societatii/datele personale, este nevoie sa va instiintez?

    Orice modificare in datele societatii (persoane juridice) sau in datele personale (persoane fizice) ale utilizatorului trebuie comunicate Tiriac Leasing IFN S.A. printr-o adresa scrisa. In functie de modificarea respectiva, este posibil sa fie necesara incheierea unui act aditional la contractual de leasing.

    Pentru a se modifica denumirea societatii, respectiv numele utilizatorului (in cazul unei persoane fizice) din cadrul contractului de leasing, este necesara trimiterea pe fax sau e-mail a urmatoarelor documente, in copie:

    • Noul CUI al societatii sau noul act de identitate (daca este vorba despre o persoana fizica);
    • Certificat de casatorie / hotararea de divort (in cazul persoanei fizice).

Vezi ultimele oferte

Calculator